Sunday, October 25, 2009

Flying Fox

24hb Oktober 2009 @ 8.10pagi

Seawal jam 8.10 pagi, aku terkejut dari tidur. Aku menjadi kelam kabut kerana terlewat bangun untuk menghadiri kelas Rekreasi di UiTM. Aku bukannya sengaja mahu bangun lewat tetapi gara2 menelan pil penahan sakit dan pil tidur semalam menyebabkan aku terlajak tidur. Tanpa membuang masa, aku terus mandi dan bersiap-sedia untuk pergi ke UiTM. Tanpa bersarapan pagi, aku hanya singgah ke sebuah restoran mamak dan membeli setin minuman milo, sebungkus roti dan sebotol air mineral. Cukup untuk aku bersarapan di dalam kereta sambil memandu.

24hb Oktober 209 @ 8.30pagi

Sebaik sahaja sampai di UiTM Shah Alam, aku terus menuju ke kawasan bangunan kolam renang kerana aku difahamkan yang kelas kami akan melakukan aktiviti Flying Fox. Ei, seronoknya. Setelah meletakkan kereta kesayanganku di tempat letak kenderaan, aku mencari tempat di mana Flying Fox itu dibuat. Aku menjadi keliru. Dimana pula mereka semua buat Flying Fox tu?? Aku cuba menghubungi hampir kesemua rakan2 sekelas ku namun hampa kerana tiada seorang pun yang menjawab panggilanku. Kemana mereka semua??

Tidak lama kemudian, aku terlihat kereta Kancil milik rakanku tiba. Syukur, beliau datang tepat pada masanya. Boleh la aku pergi ke tempat Flying Fox bersamanya. Aku menunggunya keluar dari kereta dan kami kemudian berjalan bersama-sama menuju ke tempat Flying Fox. La, tak perasan pula aku ada jalan kecil menuju ke belakang bangunan kolam renang tu. Sebaik sahaja sampai di destinasi, kelihatan rakan2 sekelas ku, para pelajar sepenuh masa dan juga seorang pelajar e-PJJ beserta dengan pensyarah sedang berusaha mengikat tali di pokok untuk tujuan aktiviti Flying Fox. Seronok pula rasanya melihat tali2 tersebut walaupun perasaan gemuruh tu ada. Setelah berhempas pulas, akhirnya Flying Fox tersebut berjaya dibuat dengan baik. Hanya tunggu untuk melakukan aktiviti Flying Fox dan me'rasai' pengalaman bagaimana betul2 'terbang' (Flying). Tak sabar rasanya nak mencuba.

(Sambung..)

No comments:

Post a Comment